Isnin, 9 November 2009

Cukuplah Dia...

Disaat aku perlukan perlindungan,
Namun tiada siapa yang dapat melindungi,
Dia tempat aku berharap,
yang nyawa ku dalam tangan Nya,
Dia tempat aku meminta belas,
Dia tu ALLAH, Dia lah pelindungku.

bila aku bersedih hati,
Tapi tiada siapa yang ingin mendengar,
Dia mendengarkan semua tuturku,
Mungkin aku hanya menyusun kata senyap di dalam hati,
Walaupun tak sepatah aku tuturkan,
Dia pasti mendengrkan. Dialah pendengarku.

Dan aku pernah keseorangan,
Meskipun di saat bersendirian,
Setiap gerak-geri mahluk dalam pemerhatiannya,
Tak kira tempat ke masa,
Dia tak penah lepas pandang,
Dia lah penemanku dimana saja.

Bila aku perkukan semangat,
Tiada yang ingin menjadi pendorong,
Aku tahu aku ada dia, cukuplah Dia,
Lalu aku rujuk kalamnya,
Disitu aku temui madah-madah indah,
Pembakar semangat yang hampir malap.

bila aku rasa dunia ini tidak membahagiakan,
Aku ingat pada janji Nya,
Sungguhnya bahagia yang kekal adalah syurgawi,
Tak akan aku temui bahagia sebegitu didunia,
Lalu redhakan segala-galanya,
Demi untuk bertemu bahagia yang hakiki disana

Tiada ulasan:

Catat Ulasan